Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

söndag 17 juni 2012

Arg kommentar

Fick en mkt arg kommentar härom dagen av ngn som inte vågar säga vem han eller hon är. Det gick ut på att det var fruktansvärt fel att jag redan var gravid o att jag absolut inte borde kalla mig förebild när jag gör så. För det första har jag aldrig kallat mig en förebild för de perfekta, eftersom jag precis som så många andra är långt ifrån perfekt.
Kanske vore världen lite mindre inriktad på att man måste vara perfekt för att duga om fler stod upp o berättade hur operfekta deras liv är? Jag kan visst vara en bra människa som gör rätt på många sätt även om jag bli oplanerat gravid. Jag har rätt att glädjas åt mitt kommande barn o välkomna det.
Att allting har gått väldigt fort går inte att förneka o jag tar mitt ansvar så gott jag kan för framför allt barnens skull. Jag försöker möta dom i deras alla känslor o tankar o tar den hjälp utifrån jag behöver. Det som är viktigt för mig egentligen är mina barn, min familj o mina vänner o de flickor jag redan gör allt jag kan för att hjälpa. De är min prioritet i livet, inte moralnissar som sitter o slänger ur sig anonyma, onyanserade kommentarer på min blogg.

2 kommentarer:

  1. Va bara dig själv :)
    Kram Johanna!

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Nu har jag ju ingen som helst aning om vad som stod i kommentaren du refererar till, den är ju borttagen precis som alla övriga kommentarer är?
    Det känns lite som din blogg är en "envägskommunikation", men det kanske är så du vill ha det och då får det väl vara så. Men en bra sak att göra då är kanske att ta bort kommenartsfältet?
    Personligen behåller jag mina åsikter vad gäller er graviditet till mig själv och önskar er alla lycka till./Jeanette
    PS. Jag tycker att om man ska "tycka" så ska man stå för det med sitt namn, det gör jag alltid DS

    SvaraRadera