Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

torsdag 7 juni 2012

Nu har det hunnit hända sådär mkt igen i mitt liv :-)

Det känns som att allt går i hundranittio hela tiden. Fast jag kan liksom inte skylla på ngn annan direkt, det är ingens "fel" heller. Det är bra saker som händer men allt går bara så fort :-)

Jag o mitt hjärta bor tillsammans, jag har fått jobb som skolkurator, ett jobb som jag verkligen stormtrivs med. Åh vad härligt det är att liksom längta till jobbet varje dag, till att få prata med dessa underbara barn som är så kloka o som ibland har det så svårt.

Mina barn mår förhållandevis bra tycker jag. Det har varit en hel del upp o nergångar här under våren, helt förklarligt, en skilsmässa är aldrig enkel för barn, men jag tycker det känns som att det håller på att att stabilisera sig. Hjärtat mitt har fått ett fast jobb, o jag ska jobba inom hemsjukvården under sommaren (för att täcka upp för den ofrivilliga semestern som sommarlovet som skolkurator ger) men får iallafall några veckors ledighet. Det ska bli ljuvligt.

Sist men inte minst vill jag berätta att jag o hjärtat har lyckats med konststycket bli gravida. Vi är jätteglada nu men den första tiden var fylld av alla möjliga känslor o tankar eftersom allting gick så fort.
I slutet av hösten/början av vintern är det dags. Lägger in en bild nedan :-) på kulan som redan är rätt så stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar