Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

torsdag 1 mars 2012

Gbg

Imorgon ska barnen åka till sin pappa som nu har fått ny lght här i byn så barnen kommer från o med nu ha väldigt mkt lättare för att komma till sin pappa o allt oftare med. Skönt för dom verkligen för de har saknat sin pappa mycket.
Jag ska ägan helgen åt en liten utflykt till västkusten. Vi ska hälsa på mina föräldrar och åka runt lite i Gbg området o titta på vart jag växte upp och lite sånt. Kommer nog bli en dag full av minnen o skratt. Kvällen funderar vi på att ägna åt bio eller ngt annat mysigt tillsammans. Njuta av att vi bara är vi liksom.

I eftermiddags träffade jag en mkt härlig människa. Hon är stark men ödmjuk, klok som en bok men ändå lika aningslös som vi andra ibalnd. Hon kan verkligen stå upp för sig själv o har nära till sin inre värdighet vilket jag verkligen behöver lära mig av. Hon är en sann inspiratioon för mig o jag är tacksam över att få ha henne i mitt liv. Hon gav mig många viktiga insikter och tankar att spinna vidare på.

Har funderat väldigt mkt på en viktig sak. Både min kloka vän som jag träffade idag, min terapeut, min läkare och mitt hjärta rådger mig till exakt samma saker. De trycker på samma viktiga punkter o förklarar saker på samma sätt.  Ngt säger mig att jag ska lyssna på det de säger. Att jag ska lägga energi på att faktiskt följa deras råd och verkligen tänka igenom de ideer de ger mig. Jag brukar ofta tänka kring vilken agenda människor runt mig har när de ger sina råd. Om de verkligen har mitt bästa i åtanke eller inte. När det kommer till min terapeut o min läkare har jag inte så många argument för att de skulle ha ngt egenintresse i att rådge mig  för egen vinning. Deras jobb är ju att hjälpa mig och att få mig att må så bra som möjligt. Så dom litar jag på. och när mitt hjärta och min vän råder till exakt samma saker  på exakt samma sätt så känner jag mig väldigt trygg med att lita på dom. Faktiskt.

Så det väljer jag att göra.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera