Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

tisdag 13 mars 2012

PMS

Är det ngn som förstår men ingen med PMS? Var sak i kroppen finns ju där pga av en anledning, men när det kommer till PMS kan jag inte riktigt förstå den. Vad är det för mening med att man som kvinna blir antingen superdeppig eller argsint som en uppretad tjur och hungrig som en björn på allt onyttigt som existerar en vecka innan mens ungefär? Varför? Är det meningen att vi ska stöta bort alla vi har runt oss, med ilska, tjuroghet och vårt ökande fettlager, så att vi blir helt ensamma medans vi blöder eller? Jag förståååår det inte ;-)

Hur som så är jag lägre än vanligt och hjärtat frågade igår om jag hade lite dåligt tålamod.....ett nekande muttrande var vad han fick till svar ;-)

Har försökt rädda dagen med lämningar av barn, en tur till Boan, en god lunch o hämtning av barn. Och nu lite fika :-) Känns som att jag skulle kunna äta upp ett flak med choklad just nu...än så länge har jag låtit bli dock ;-)

Hoppas ni har det bra där ute i landet o att solen skiner även på er. <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar