Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

lördag 24 mars 2012

Skånes djurpark

Idag har vi varit på Skånes Djurpark i Höör. Hela den nya lilla familjen om man nu får säga så.
Mysigt var det o kallt. Skönt dock att vara ute o röra på sig. Vi såg många fina djur o jag tror att järven, lodjuren, björnarna med de tre ungarna, den sällskapliga älgen samt boaormen som barnen fick klappa är det vi kommer minnas bäst från det här besöket :-)

Frodo har varit rejält förkyld i nästan två veckor nu o i torsdags hostade han upp massa riktiga otrevligheter så då ringde jag faktiskt läkaren. Frodo blir ju alltid väldigt förkyld när han blir förkyld o har alltid mkt slem i luftvägarna o har diverse mediciner för det men nu tyckte jag att det var lite väl mkt slem o annat. Tack o lov lät lungorna bra men han var lite röd i ena örat. Fick med Mollipect hem. Så nu är det Mollipect o nässpray 3 ggr dagligen o två olika ihalatorer morgon o kväll. Känns sådär att behöva ge honom så mkt mediciner :-S Men har slipper iaf pencillin än så länge o vi hoppas det fortsätter så. Läkaren säger att det bara är att hålla honom aktiv så allt slem kommer upp ur luftrören men just nu går hans förkylning baklänges o han blir bara hostigare o snuvigare och får mer ont i bröstet. Så imorgon ska vi ha en lugn innedag hemma. Fick just går ifrån datorn för att Frodo började få krupphosta så nu har han fått hostmedicin mot den, suttit uppe lite o nu somnade han om igen. Nu blir det definitivt en lugn hemmadag imorgon.
Egentligen ska jag vara med i kyrkan imorgon o leda lovsång men det blir inget med det nu skulle jag tro. Känns inte rätt att dels ta ut Frodo för hans egen skull o dels för de andras skull eftersom han troligen smittar. Även om man väl kan bli smittad av långt mkt värre saker än en förkylning ;-)

Igår fick jag reda på att jag fått ett jobb jag sökt. Allt gick på mindre än en vecka från att jag skickade in min ansökan tills att jag fick besked om att jag fick jobbet. Börjar på måndag. Ska verkligen bli superroligt då det är ett jobb jag verkligen drömt om och vill jobba med.

Stor o varm lördagskram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar