Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

fredag 3 februari 2012

Fredag o helg

Det är otroligt skönt. Idag har jag varit flitig o gjort nyttosaker. På  måndag fortsätter det med viktiga samtal och på torsdag e det bankerna i Lund som ska få besök. Ska komplettera en mängd ansökningar för att få hjälp ekonomiskt här hemma eftersom ingenting fungerar.

Idag är det cellgrupp vid sex. Embla åkte just iväg till en kompis för att leka ikväll o kommer hem igen vid halv nio och Frodo ska iväg ikväll till sin bästa kompis o leka lite. Imorgon ska de iväg o träffa sin pappa, farmor o hennes man. De ska åka skridskor och på söndag fyller deras pappa år o det ska bli kalas med favvokusinerna. Tror barnen kommer ha en riktig toppenhelg.

Jag då? Jo jag ska bara vila, kokonga, mysa, njuta sova o göra så lite det går.
Har en känsla av att huset är helt upp o ner o stökigt och smutsigt o allt i oordning men jag tror kanske att det bara är en känsla. Vet inte, men måste försöka ignorera det så jag får vilat lite. Varför är det alltid så mkt som pockar på uppmärksamhet i ett hem??? Det finns alltid massor av saker man måste ta tag i, högar, tvätt, papper, städ, toaletter, lakan, plock, mat, handling, disk, vikande, strykning, möblering, söka jobb, jobba,  barnens alla miljoner saker som ska hållas ordning på. Gaaaaaahhh.......
Ibland gör det mig tokig!

Att ta emot kärlek o lita på den är ibland det absolut svåraste som finns för mig. För andra är det mer självklart verkar det som. Men jag litar inte på ngn och kan aldrig bara känna mig helt o fullt älskad o det blir svårt att hantera ibland, Både för mig o andra. Men jag kämpar på o har gott stöd av terapeut,  vänner o Gud :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar