Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

onsdag 29 februari 2012

Sjukskriven??

Läste några komentarer jag fått.
Jag vet att det alltid kommer finnas människor som inte delar min åsikt. Alltid. Var gång ngn har en avvikande åsikt än jag o delger mig den så brukar jag ta in vad som sägs, göra en avvägning om huruvida jag håller med eller inte o sen gör jag det jag anser vara rätt.
Jag kommer inte sluta utge mig för att vara kurator bara för att jag går igenom en tuff tid. Jag kommer inte sluta hjälpa de som jag kan hjälpa trots att jag har det tufft. Den stora skillnaden mellan mig o en kurator du akn träffa på till ex. en klinik eller mottagning är att jag inte får en lapp på min dörr där det står tillfälligt borta pga sjukskrivning typ. Den andra stora skillnaden är att jag inte har ngn ersättare eller vikarie som kan hoppa in för mig när jag är sjuk. Den tredje skillnaden är att jag väljer att dela med mig av mitt privata liv så att du kan kika in hos mig, i mitt inre om du vill, för att se vad som händer, hur det kan kännas när man mår dåligt. Kanske känner du igen ngt som gör att det känns lite bättre för dig, eller så kasnke du kan bli styrkt av att när jag väl klättrar upp igen från den relativa botten där jag är just nu så kan du finna styrka ifrån det faktum att kan jag så kan du. För det kan du.
Jag vet att det finns många som har det mkt värre än vad jag har men jag vet oxå att det finns många som säkert kan känna igen sig i det jag går igenom nu.

Skilsmässa
Träffar en ny snabbt.
Gör ett antal mindre kloka väl ang mig själv o den nya relationen
Tjafs kring exet o arrangemangen kring umgänget med barnen- samarbetssamtal
Ångest o en depression i botten som jag får bra stöd i av läkare o terapeut- tack o lov för Cissi.
Barn som trotsar o har känsloutbrott a la världskrig pga all känslomässig kaos de lever i nu
Dåligt samvete över allt.
Tar hjälp av soc för att klara mig igenom min första tid som ensamstående (typ) i hus
Ifrågasätter min föräldrroll massor just nu, släppa taget kontra att bry sig/ha kontroll.
Humörsvängningar som heter duga hos mig med
Allmänt ifrågasättande kring vem jag är o vad jag vill prioritera nu i itt nya liv.
Söker jobb som en galning o springer på intervjuer ungefär lika galet ;-)

Ingen av de här sakerna är särskilt unika i en situation som denna, att allt kommer på en gång är kanske inte lika vanligt men just nu är det så i mitt liv. O jag tänker inte gömma det eller be om ursäkt för det eller skämmas eller sluta kalla mig för kurator just nu.

Om här finns ngn av er som läser det här och som vill kunna ha kontakt med mig, trots att chatten inte är öppen, så lägg till mig på Facebook. Jag heter Mia Rosenlund även där och där kan du ta kontakt med mig på chatten där o så svarar jag när jag har möjlighet. Skriv ett meddelande i samband med din vänförfrågan så jag vet att du kommer härifrån bara :-) Det finns även en grupp på facebook som heter Onlinekuratorn.se o du kommer åt den här igenom : https://www.facebook.com/groups/onlinekuratorn/

Stora kramen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar