Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

fredag 10 februari 2012

Samarbete

Samarbetssamtal ska jag gå på om en liten stund. Såna samtal som man går på för att jag och exmaken kunna komma överens om hur vi bäst samarbetar kring barnen nu när vi separarerar. Där man får hjälp att få till ett bra välfungerande umgänge och runtiner som passar båda barnen så bra som det går. Ngt som jag anser vara det absolut viktigatse i allt det här. Att ta ansvar för att barnen ahr det så bra som möjöligt mitt i det kaos som jag o deras pappa har skapat genom att skilja oss.
Jag känner att det kan vara skönt att få hjälp med veta var jag kan sätta gränser, hur jag kan ställa krav o inte och vad jag kan förvänta mig. Vilka rättigheter o skyldigheter jag har som boendeförälder. Det är svårt att låta bli att ställa krav på umgänge när jag ser hur barnen längtar. Vill ju gärna ge barnen så mkt av båda föräldrar som går eftersom de mestadels hade tillgång på ett eller annat vis till båda sina föräldrar innan.

Dessutom var jag hos Cissi igår (min terapeut) och kom hem med en stor illgrön postit lapp som nu sitter i ögonhöjd på kylskåpet. På den står det :
Maria!
Om du ser till att får dina behov av glädjeämnen och utveckling i ditt liv, uppfyllda så blir du en glad o harmonisk förebild/mamma för dina barn så att de lär sig att ta vara på sig själva och bli starka och självständiga. 
Kom ihåg detta!!

Det är mkt möten nu, samtal o papper att fylla i, beställa, och skriva under. Att skilja sig o dessutom inte ha ngt jobb är ingen höjdare när det kommer till att klara sig ekonomiskt kan jag lova. Jag försöker, återigen, att se det här som en möjlighget att lära mig mer om hur systemet fungerar och hur det känns att vara allra längst ner och få kämpa sig uppåt. Jobbigt men en bra lärdom tänker jag. Vill gärna kunna använda allt svårt jag går igenom eller hamnar i, som erfarenheter för att i ett senare skede kunna ha nytta av det för att hjälpa och förstå andra. Jag får faktiaskt en helt annan känsla o möjlighet att förstå ngt som ngn annan går igenom om jag själv upplevt situationen men valt att inte bli bitter eller känslomässigt fast klistrad i det jag upplever. Jag tror verkligen hårt på det.

Nu ska jag strax iväg o innan dess ska jag skicka iväg ett mess för att boka två andra möten, olika läkarbesök den här gången :-)
Kram på er o ta hand om er!!

O glöm för allt i världen inte att titta på Mello deltävling 2 imorgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar