Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

lördag 25 februari 2012

Inte så mkt bloggande nu

Märker att jag inte bloggar så mkt just nu. Ursäkta om jag är lite tråkig. Det händer ff lite för mkt på det privata planet för att mitt fokus ska ligga helt här, tyvärr. Jag har det både bättre än nånsin och jobbigare än någonsin förr just nu i mitt liv. Söker ff jobb som en galning, har behövt söka mig till socialtjänsten för att klara min ekonomi och försöker få mina älskade barn att må så bra som möjligt mitt i det här. Går på samarbetssamtal, i egenterapi, har läkarstöd och några underbara vänner runt mig som stöttar.
De som bryr sig om mig försöker förtvivlat få mig att göra tid för mig själv, att försöka göra saker som ger mig positivitet i mitt liv och tid för reflektion. Min oförmåga att göra just det är väl det som fört mig i så knepiga riktningar i livet ibland och att jag behövt så oerhört lång tid på mig att tillfriskna från min "utbrändhet", depression och ångest. Minnet e ju ff så dåligt så jag måste skämmas jätteofta och jag sover ff väldigt dåligt tyvärr.
Många tycker ju som sagt att det är konstigt/dumt att jag som vill kunna hjälpa andra, skriver så öppet om att jag själv inte mår bra och att jag behöver hjälp.
Jag skriver inte om detta för att få medlidande utan av helt andra anledningar. Jag vill visa att även jag är människa, att man kan må dåligt på många plan men ändå fungera på andra plan. Att man kan lära sig mkt och bli väldigt klok av att själv gå igenom saker samt att liksom visa att bara för att man är aningens "handikappad" socialt eller emotionellt inte alls behöver vara borträknad eller anses eller anse sig själv vara, mindre värdefull.
Du behöver aldrig acceptera att ngn anser att du är en belastning, att du fejkar ditt mående bara för att det inte syns utanpå eller att du är mindre värdefull i samhället.

DU är värdefull och har alltid ngt att tillföra ngn runt dig. Alltid. Lev i känslan av att vara värdefull, behövd och önskad. För så är det <3

3 kommentarer:

  1. I längden tror jag att du stjälper mer än hjälper andra i längden när du mår som du gör. Men du borde byta blogg namn. Inte ha "onlinekuratorn", det ger fel intryck. Självklart mår en kurator heller inte tipp topp jämt. Men det är lite dumt att ha detta namn. Utge dig istället för att vara medmänniska enbart... ingen kurator....

    SvaraRadera
  2. Jag håller med ovanstående. Tänk att du var den enda personen jag hade att prata med. Den enda. Nu har jag ingen. Jag menar ingen ont mot dig som person. Men du borde inte utge dig för att vara kurator om du inte kan finnas där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns fortfarande ett flertal sätt att hålla kontakten med mig, härigenom är ett sätt. och jag tänker absolut inte sluta kalla bloggen för onlinekuratorn för det är ju det jag är, har varit o alltid kommer vara.
      Jag tänker inte förminska mig själv eller mitt värde bara för att jag just nu går igenom en tuff period. Absolut inte. Då menar du att en ekonom inte längre får kalla sig ekonom om han tillfälligtvis får svårare att räkna o skriva till ex.?

      Radera