Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

lördag 28 januari 2012

Lördag

Inte alltid så lätt att ställa in en ny vardag o ordning på allt. Mkt samtal o diskussioner, åsikter o känslor. Därmed inte sagt att det är ngt fel med det, men det tar tid. Det gäller att ta fram de stooora öronen och den ödmjuka munnen samtidigt som jag står på min egen sida så att jag kan förbli mig själv trogen.

Jag lär mig oerhört mkt just nu. Om hur man kompromissar, verkligen kompromissar, om hur jag ska stå på mig i olika frågor, om var just min gränser går för vad jag anser är rätt o fel. Det krävs lite jobb att gå in i en ny relation minsann, särskilt när det finns barn med i bilden sedan innan.Det är inte heller ngt fel. men två starka viljor i kompination med två som fått bestämma det mesta innan men som vill leva ihopa o älskar varann, det blir lite att bita i :-) Men som sagt, lärorikt o intressant som sjutton :-)

Barnen e ute o leker o njuter i den lilla snön som kom för ngn vecka sedan. Tänk vad mkt de kan roa sig med bara några centimeters snö. Underbart. Jag längtar oxå ut fast då vill jag komma ut o springe o powerwalka o det funkar inte så bra att ta med barnen på för de börjar gnälla efter fem meter o vill absolut inte gå fort. Men så är kanske de flesta barn vad vet jag?

Snart e det dags för mellis o det blir ett riktigt kalasmellis idag med kladdis, toscabulle, kokosbollar (negerbollar) och kaka. MUMS! Men så är det ju lördag oxå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar