Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

söndag 22 januari 2012

Om man får för sig att...

...skära ner sin medicin till 1/3 av den vanliga dosen så får man faktiskt skylla sig själv om man får känslan av att vilja krypa ur sitt eget skinn. Tjena alltså, känns urmysko o läskigt o ja...en massa obehagliga saker.
Men eftersom det är för en god sak, så det är absolut värt det!

I em var vi tvungna att få besök av ambulansen i Sjöbo. Frodo hoppasde ur soffan, ramlade o slog sig så illa i huvudet så han bara låg alldeles slö på golvet o gnydde om attdet gjorde jätteont. Han ville sova o orkade inte röra sig, var alldels som att hans kropp sov. Jag blev skiträdd (tänkte blödning i huvudet eller ryggmärgsskada) o slängde mig på luren till 112. Fick prata med en sjuksköterska på en gång o efter en stund kom ambulansen. Då hade Frodo hunnit somna till lite, vilket de sa var ok så länge jag kollade medvetandegraden hela tiden typ. Men när de kom ömmade han inte längre i huvudet o svarade piggt på samtal o  ögonen var ok. Han visade vart han slagit sig o fick till slut en nalle av ambulanspersonalen. Efter att ha lovat mannen o kvinnan i ambulansen att han skulle ta det lugnt o äta mkt kakor (:-)) idag så åkte de igen. Så tacksam för att de kom o tog sig en kik på honom så att jag fick en utomståendes bedömning. Jag skulle aldrig ha förlåtit mig själv om jag missat ngt jättefarligt hos mina barn då de gjort sig illa o därför orsakar dom skada o lidande. Usch!!

Imorgon är det MÅNGA saker som ska tas tag i. Många obehagliga o skrämmande saker, mkt ångest som ska omvandlas till energi och sedan 3,5 timmars jobb på det. Men mitt jobb e suveränt så jag längtar verkligen dit. Tror att det kan vara så att jag passar i skolmiljön kanske...

Ibland kan man behöva lite putthjälp utifrån. Lite krav i all välmening, ngn som sätter hårt mot hårt. Jag behöver det just nu. ngn som hjälper mig att se till att jag fullföljer, att jag tar ansvar o inte fegar ur. Det funkar ju verkligen inte nu. Jag har mött min överman i att ta tag i saker o ting o få saker gjorda vilket är precis vad jag behöver. Nu äntligen har jag en rejäl chans i livet!! Den ska jag ta även om det säkert kommer blixtra o spruta tårar ibland om mig...

Kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar