Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

tisdag 17 januari 2012

Nattsuddare

För ett drygt halvår sedan sov jag gott om nätterna. Somnade elva tolv o sov till halv sju ca o tyckte redan då det var kämpigt med såpass lite sömn. Ytterligare några år tidigare behövde Jag åtta till nio timmars sömn per natt om jag inte skulle bli alldeles koko i huvudet.
Nu sover jag mellan tre o fyra timmar per natt o ibland några timmar extra. Undrar hur det skulle kännas att vara utsövd. Att faktiskt vakna av väckarklockan när den ringer på mornarna, att inte alltid bli farligt trött när jag kör eller falla i sömn så fort jag sitter med barnen i soffan. Tänk att få känna mig utsövd. Att få leva en hel dag utan dåligt samvete eller att slippa känna mig kass.
Aptiten är iaf åter Tba i mitt liv, på gott o ont, kanske mest på gott även om jag gärna slipper gå upp igen. Det viktigaste är dock att jag får må bra och dit kämpar jag hårt för att komma.
Nu hoppas jag på bättre tur med sömnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar