Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

onsdag 2 november 2011

Energi over the top

Det är vad jag har haft idag. Jösses Amalia vad jag har kört på, men skönt är det för det har blivit mkt gjort. Städat (damma, dammsuga, svabba), tvättat 5 maskiner tvätt, handlat, varit på biblioteket med böcker o lånat nya, hämtat extrabarn, serverat alla måltider, badat barn, möblerat om i sovrummet och nu på kvällen har jag varit ute på 1.20 timmes powerwalk i rejält tempo. Det sjuka är att jag har energi kvar!!

Har mått mkt mysko idag. På grund av det som händer här hemma så har känslorna rusat genom kroppen, ångesten har legat på men dock inte påverkat mig mer än så till vida att jag fick massor av energi. Brukar bli så med mig :-) Däremot har jag varit rätt så nedvärderande mot mig själv i tanken o känt mig usel, ful o ensam. Jag vet ju att det bara är känslor så det är mest att vänta tills de går över igen. Inget att ägna så mkt uppmärksamhet.

I övrigt funderar jag på att färga håret mörkt och dessutom har vi ett handfat som står o läcker så det måste jag laga. Imorgon ska jag iväg på hjärt o lungräddningsutbildning för typ fjärde gången i livet. Dock var det länge sedan sist nu så kunskaperna kan behöva fräschas upp. Ska vara i Ystad 07.00 imorgon bitti ;-)
 Fick en teckning av goa Z som var här idag o lekte. Tydligen så är det här jag. Kristallklart eller hur?
                                                               Badpojken för dagen :-)
                                                 Frodo leker med maten....en glad gubbe...
                                                                En ledsen gubbe...
                     En arg gubbe. Tyckte det var coolt att han som nästan är 5 år hade sån pejl på hur man                                    formade till ansiktsuttryck så väl. Min stora kille :-)

                                                        Jag idag, osminkad o i full gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar