Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

onsdag 9 november 2011

Trötter

Idag har jag varit trött o har, med mina mått mätt, haft en lugn dag vilket var väldigt välbehövligt. Tänkte bilddokumentera dagen men kom bara typ en tredjedel fram o sen glömde jag resten, det är ingen ordning på mig... :-)
Har lämnat barn, tvättat, agerat rådgivare åt en vän och sanningsmottagare åt en annan under två timslånga samtal per telefon. Har pratat en del med Linis på chatten om intressanta men svåra saker. Fikat hos en kompis, hämtat barn, varit hos tandläkaren med Frodis som hade superfina tänder och kom lycklig därifrån med bananlack och Spiderman tatuering :-) Imorse när Frodo bet i en knäckemacka så fick han ont i en tand så vi trodde att den blivit lös, det är  i så fall första lösa tanden o ngt som Frodo väntat länge på, så han blev ju överlycklig. Dessvärre berättade tandläkaren, efter att ha känt på tanden, att den satt rätt så hårt fast fortfarande men att hon kunde se att emaljen var sliten så attd e troligen isade en del i den...liten besvikelse men ändå en mkt samlad Frodo.


 Blev lite impad över det nya besöksregistreringssystemet...man fyllde i sitt personnummer (eller barnets) o sen fick man ett välkommen o så kom dom ut i hämtade sen när det var dags. Mkt smidigt :-)
                               Frodo hoppar o springer på väg in till tandläkaren, på väldigt gott humör...
                                                              En go o glad Frodis <3
    
Fick, efter lite mellis, en timmes sömn nästan i soffan. Sen matlagning (mkt svår o komplicerad mat idag....köttabullar o pasta :-)). Sen åkte jag från en mkt ledsen Frodo till ett Me and I party (barn o vuxenkläder) nu ikväll hos en av mina allra bästa vänner. Det var trevligt men nu är det inte mkt mer med mig.... ska bara ta ett litet kvällprat med Linis o sen krypa i säng mellan nybäddade lakan, sån lyx!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar