Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

söndag 20 november 2011

Stockholmshelgen i bilder

Nu ska här visas bilder :-)
 Jag o Lin på plats på tåget...
 På kvällen blev vi bjudna på RAW stand uo comedy på Gröna Lundsteatern av en vän till mig som jobbar där. Kudjo från Morgonapasset var konfranceier den kvällen och en av de bästa komiker jag sett. Mårten Andersson avslutade och innan honom var det en tjej som hette Marika som oxå var riktigt toppen. Vi skrattade iaf till vi fick ont i våra små (!!) magar :-)
                                                                  Här e vi ju!
Annelie som ordnade med biljetter till oss. Sååå snällt TACK!! Lite mysko ljus men jag o blixten ville inte riktigt komma överns just då ;-)
 Efter föreställningen tog vi oss en promenix hem från Djurgården till Sergel. Vi gick förbi Nordiska museet (bilen) som är en mkt pampig byggnad i alla ljus. Just såhär på kvällen såg den nästan lite spöklik ut... Vår vandring in mot stan gick vidare via Strandvägen, Kungsträdgården, Berns, NK, Gallerian o stora fontänen vid Sergels torg. Försökte klämma in  så mkt visning av staden som möjligt :-)
 På lördag fm försökte vi ta oss upp någorlunda tidigt för att hinna med så mkt av Sthlm city som möjligt. Här är vi på en affär som även var ett polkagriskokeri. Tyvärr kokades det inget just de två gånger vi tittade in men vi fick med oss några smakprov till oss o barnen därifrån iaf. Själv hade jag gladeligen kunnat ta med mig halva affären hem, iaf deras laktitssortiment :-)

 I Gamla Stan hittade vi även en liten prylaffär som jag tror hette typ Theodore's eller ngt liknande. De hade allsköns underbara små ting som vi riktigt fastnade för. Just Lin är helt galet förtjust i Cupcakes i alla former :-)

 Några meter utanför affären dök den här herrn upp...Han verkade lite lost i storstadsvimlet o luktade lite mysko (typ sprit). Han stönade ut en massa förmodade vikingalika grymtningar o lyfta omkring på diverse turister. Jag o Lin smög oss så obemärkt som möjligt förbi...hahaha
 Under dagen hann vi även med att äta på Donken, kika på Åhlens stora flaggskepp i city, och shoppa på Drottninggatan med Annelie. Vid 15-tiden for vi hem till min farbror i sällskap med Annelie för att göra oss iordning inöfr kvällens stora kalajs som vi skulle på.
                                                     Här är jag o Linis färdigfixade
 O här e jag som knäppar mig lite. Värdinnan på festen (tillika födelsedagsbarnet) trodde jag var redigt berusad redan när vi kom dit eftersom jag var så glad o lite knasig men nejdå. Jag var spik nykter :-) Hahaha
                            Värdinnan och den vackra nyblivna 50-åringen herself: Jeanette!!(vet inte om det syns på bilden men det är nästan omöjligt att tro att hon faktiskt fyllde 50.  40 känns mer realistiskt när man ser henne)
Kvällens chaufför (Annelies man) hade varit på utbildning hela dagen o kroknade därför redan vid halv elva och ville köra hem. Så det var bara att knalla hem då. Kändes sådär att lämna festen redan då eftersom att vi hade piffat o fixat oss en hel del innan o dessutom var jag partysugen, men samtidigt så var det otroligt skönt att komma hem o byta om till PJ's o tvätta bort sminket. Sedan blev vi sittandes uppe o pratade till sent sent inatt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar