Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

lördag 26 november 2011

Har nog legat av mig lite...

Det har varit en väldigt intensiv dag idag må jag säga.
Den har gått i ett o inneburit en väldans massa körande :-)
Började med att köra Embla plus samkörningsbarn till skolan vid åtta. Sen hem, fixa till Frodo för dagis o leta recept o skriva handlingslista inför kvällen middagslagning.

Vidare mot dagis o efter lämning susade jag in till Lund. Där inne fick Plantagen besök där jag införskaffade julstjärna och födelsedagspresent. Vidare till Media Markt där julklapp och två par hörlurar införskaffades. ett par till Iphonen och ett par till Emlis DS. Sen for jag till en musikaffär o köpte rörblad till Emblas klarinett av månadens snorkigaste butikssäljare. Jösses, jag var helt matt när jag kom ut därifrån.

Vidare efter det gick färden till Tomelilla där en tjej hämtades upp för vidare färd mot Ystad för ett psykologbesök. Flickan ifråga, som jag gick dit med, har utsatts för många övergrepp av väldigt brutalt slag o även om jag stöter på det ofta i mina samtal med er o i min vardag med de flickor jag träffar så känner jag mig ibland hjälplös och osäker inför hur jag bäst ska kunna hjälpa. Denna psykolog kunde dock, förutom att hjälpa flickan jag var där med, berätta för mig att det jag gör o sättet jag bemöter er på, är helt rätt och att det utöver detta "bara" är tid och tålamod som behövs för att flickan o ni ska kunna läkas inifrån. Det var en skön bekräftelse för mig och stärkte mig ännu mer i att jag verkligen hittat rätt i livet i min strävan efter att kunna hjälpa er<3

Vidare från psykologen gick färden till Lövestad där Embla går i skolan. Hon hämtades upp o sen hämtade vi Frodo som går på dagis alldeles här brevid. Sen fick den fredagsfyllda affären besök och vid fyra kom vi hem, alldeles trötta allihopa.

Tog en typ fem minuters paus o sen började förberedelserna inför kvällens cellgruppsmöte här hos oss. Linis var som vanligt en fantastisk hjälp med dukning, plock, disk, djuren, maten o ja allt. Vilken tur jag har som har en så snäll, hjälpsam och omtänksam tjej som bor hos mig och barnen :-)

Vid 18-tiden kom cellgruppen hit, åtta vuxna och sex barn så det blev full rulle. Middagen hann inte riktigt bli klar i tid men samtidigt som den sista deltagaren kom innaför dörren vid halv sju serverades oxå soppan, så ibland är det bra med försenade människor;-) Soppan vart mkt uppskattad så jag lägger ut receptet här så kan ni oxå prova :-) Tomatsoppa Till efterrätt hade Embla bakat en kladdkaka med hallon i. Det var faktiskt väldigt gott o kan klart rekomenderas. Ta bara ert vanliga kladdkakerecept och häll i frysta hallon i smeten innan ni häller alltihop i formen för gräddning. Mums!!

Vi hade intressanta o givande samtal ikväll. Det är så härligt att ha en sån grupp med pålitliga o varma människor att diskutera viktiga saker med, som rör sig i ens liv o huvud, en gång i veckan. Verkligen ovärderligt. Kan inte nog betona hur glad jag är för att dessa människor är en del av mitt liv :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar