Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

onsdag 16 november 2011

Kalasdag

Nu är en otroligt intensiv dag nästan till ända. Det har varit full rulle sedan kvart över sex imorse. Frodo sa ikväll att han var jättenöjd med sin dag o att han fått många saker som han önskat sig och det gör all stress, press och nervositet värd sitt pris. Allt för mina barn, mina älskade ungar <3

Förutom kalasande har dagen bjudit på fantastiska vänner (M du vet vem du är) en underbar Linis som hjälpt till trots massivt halsont (imorgon har vi ett läkarbesök inbokat), tvättande och ganska mkt ilska, frustration och uppgivenhet riktad mot ngn som står mig nära.

Ibland vill jag bara få krypa upp i ngns famn, få känna mig trygg o älskad o liksom bara få veta att jag aldrig mer behöver vara själv o helt utlämnad till min egen förmåga att reda ut saker o ting. Jag har underbara vänner som verkligen finns här för mig i alla lägen men ibland önskar jag ngn som fanns här dag som natt, år ut och år in. Som aldrig svek och som arbetade tillsammans med mig, för framtiden liksom. Tänk att jag, som ändå faktiskt är 37 år gammal, kan ha ett så stort behov av att få vara liten o få hjälp emellanåt. Undrar om inte det behovet är mänskligt, att det ligger i vår natur att behöva andra. Att det som samhället strävar efter nu för tiden, mer individualitet i alla lägen, faktiskt är helt emot vår natur, det mänskliga i oss. För finns det ngt skönare än att vara beroende av människor runt dig som du vet verkligen vill ditt bästa i ALLA lägen??

Lite bilder från dagen :-)
                Två av Frodos paket. Tycker att uttrycket "more is more" stämmer in väldigt bra här :-)
                             Linis fina klubbpaket som uppskattades mkt av syskonen Rosenlund
                                  En  mkt glad o förväntansfull 5-åring halv sju imorse
                                     Som sagt, klubba och pannkakor till frukost är minsann inte varje dag ;-)

                                                           Några av Frodos kalsgäster
                    Tror dock hyfsat säkert att det var denna delen av gästerna som han uppskattade mest.
                                                                  Nöjd filur <3
                                  En rätt så nöjd o glad storasyster med. mIn fina Emlis <3

Nu ska den här trötta mamman krypa i säng o försöka ladda om till morgondagen. Då står det läkarbesök, packande inför Sthlms resan, mysdag med barnen och fixa naglarna kväll på schemat. Har en snäll granne och vän som hjälper mig med naglarna, hon e utbildad o jätteduktig o trevlig. Här är en länk till Angelica s sida så kan ni själva gå in o kolla. Bra priser, duktig o finns i Sjöbo.
God natt på er!!

1 kommentar: