Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

söndag 27 november 2011

Herre Gud i London vad det stormar :-)

Ja det blåser verkligen! Klass 3 varning från SMHI, flyende soptunnor, flygande grenar, knäckta träd, alla medier skriver om det, vänner som inte kan ta sig hem pga avstängda vägar osv. Nu e det väder på riktigt o jag bara älskar det!!
När jag kör till jobbet så kör jag bland annat på 3 kilometer grusväg enkel väg o bilen såg ut som om den körts genom meterhög lera efteråt, det var verkligen igenmurad med grus o smuts upp över fönstrena, jösses :-) Blir till att spola av den imorgon på morgonen minsann. Önskar jag haft sinnesnärvaro till att ta en bild.

Idag när jag jobbade blev  jag bjuden på mysig adventsfika, har kollat på film, fått och givit massage, talat om livet, skrattat en massa och helt enkelt haft en fantastisk dag på jobbet!!





Imorgon ska jag på en intervju i Malmö för ettt jobb som låter väldigt intressant och på torsdag ska jag på ytterligare en intervju. Det känns som att det äntligen händer ngt o det känns super!!

Jag o Lin o barnen har haft en ensamhelg här hemma som varar tills imorgon o det har varit välbehövligt faktiskt. Vi har bara myst, o hittat på roligheter. Idag när jag jobbade passade Lin barnen, snäll som hon är. Bara för att visa er hur fantastiskt lyckligt lottad jag är som har henne här så hade hon förutom att passa barnen på ett jättefint sätt, tvättat klart de sista två maskinerna tvätt, torkat o vikt den sista tvätten, lagat mat som var klar när jag kom hem, tömt sopor o sorterat, givit djuren mat och bakat lussekatter med barnen. Vilken lyx! Förstår ni så fantastiskt snäll hon är? Medans jag jobbade skickade de den här underbara bilden till mig där barnen med varsin hand formar ett hjärta till mig <3

Här är en bild på mina tre fina. Visst ser de faktiskt ut som om de kunde vara syskon på riktigt?? :-)

Igår när vi var ute på en promenad med barnen så hittade vi en liten filur på vägen. Han kämpade på så i den kalla vinden, rörde sig långsamt o stelt. men till slut tog han sig över vägen o in i gräset och vi gick vidare. Först igår kväll slog tanken mig att vi borde ha hjälpt honom in till en skyddande buske eller in i en trädgårdskompost där han kunde övervintrat. Han borde väl egentligen ha frusit ihjäl vid den här tiden på året även om det varit ovanligt varmt.

Larven inspirerade mig. Hans tåga o kämparglöd och starka vilja. Hur knäpp har man blivit på en skala när man blir inspirerad av larver på en gångväg??? ;-) Ska jag ringa akuten direkt eller imorgon?? ;-)

Efter middagen idag blev jag bjuden på dagens bakresultat, Shit vad gott det var!!! Kolla själva :-)

 Innan middagen gjorde barnen lite egenpåhittade guckamojjadrickor. Delar av innehållet är karamellfärg (nähää??), sockerbitar, salt, grillolja och skämtsockerbitar. Nån som vill smaka?
 Jag nämnde ovan att jag fick en hastig massage o genomkänning av rygg, nacke o axlar idag på jobbet. Tjejen som gjorde detta är massör och gav mig efteråt en magnesiumkur som jag nu ska prova mig på de närmaste 20 dagarna. Tydligen kan en sådan överdosering av magnesium fylla upp depåer som idag, pga ökad stress eller spänningar i kroppen,  saknar den ämnen som gör att kroppens viktiga signalsubstanser fungerar, börjar fungera normalt igen plus att det fungerar muskelavslappnande. Tänker att det ju verkligen är värt att prova :-)
Funkar det ska jag länka er till hennes sida eller ge er hennes nummer :-)

Nu e det hög tid för den här mamman, kvinnan och tröttisen att gå o sova så jag orkar med morgondagen med. Ska upp om ca 6 timmar igen så det gäller att sova sju kvart i timmen nu :-) Godnatt på er alla o ta hand om er imorgon var ni än är och "Look out for flying objects". <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar