Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

lördag 5 november 2011

Huset fullt :-)

Japp idag är det verkligen huset fullt här som gäller. Vi var  9 personer till frukosten även om inte alla stannade o åt. Det vällde liksom in människor :-) Jag o Embla, Frodo, Linis, Kompisen Z som bor här i helgen, kompisen E som e här för att leka med Frodo, Emblas gudfar B, mina svärföräldrar och E's mamma.
Jösses :-) men roligt är det.
Flickorna är nu lämnade på kalas  o ska hämtas vid halv tre, pojkarna spelar TV-spel. Nu avvek B och de andra vuxna för en stund sedan med. Linis ligger i läser. Vid fyra ska jag  o barnen o kanske Lin hem till en kompis på lite fika, eventuellt middag o så ska jag hjälpa henne att bära möbler mellan två rum eftersom hon ska möblera om.

Jag hoppas att jag kan ta mig ut på en rask promenad ikväll, känner ett skriande behov av det nu. Det liksom skriker i kroppen efter utomhus luft och rörelse. Tänk vad underligt egentligen att man kan förändras från soffpotatis de luxe till ngn med stora behov av att komma ut o röra på dig dagligen inom loppet av typ två månader. Fascinerande och inspirerande. och så nyttigt för kropp o knopp. Jag känner mig ju stolt o glad över att jag gör det jag vill göra, så självförtroendet växer oxå. Bara fördelar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar