Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

söndag 9 oktober 2011

En ny dag...

...en ny ålder och en ny verklighet. Mitt liv kommer aldrig igen att bli detsamma. Och ändå är det ingen större förändring, iallafall inte ännu. Solen skiner, barnen leker o jag håller på att göra frukost. Lin sover (tror jag) eller så ligger hon mest o göttar sig :-)

Kvällen i kyrkan igår var bra, lite ofukuserad på själva predikan men skönt att få träffa att vänner o äta gott efteråt. Kakbuffen vart väldigt uppskattad, lägger in bild på den strax.

Igår kväll/inatt så var jag o Lin ute o promenerade i typ en o en halv timme o jag utmanade min mörkerrädsla rejält med att gå i den mörka skogen :-) *kännermigfaktiskträttmodig* Det var grymt skönt att komma ut. Det kryper i kroppen på mig pga alla känslor som är i gungning o då e det skönt att kunna komma ut. Att gå med Lin är skönt, det är en avslappnad blandning av tystnad, prat o skratt. Vi går långa rundor nästan varenda kväll nu. Hur konstigt det än låter så är vi lite av varandras klippor i tillvaron.

1 kommentar: