Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

lördag 1 oktober 2011

Svettigt, hektiskt och härligt.

Lugn dag idag...you wish :-) Inte när jag får upp farten...då blir jag som en furie, en effektiv sådan o halvt livsfarlig på kuppen. Blir så målfokuserad så jag tappar mkt av min känsla för att finnas där för barnen.
Sov länge idag hela familjen o frukosten serverades inte förrens vid halv elva , mys. Maken vaknade med en grym huvudvärk o har legat däckad i soffan större delen av dagen.

Efter frukosten fick jag för mig att jag skulle rensa ut barnens garderober från för små kläder och byta ut sommarkläderna mot vinterkläderna som finns i förrådet. Det låter ju som en bra o lagom stor uppgift.
Men så fort jag satte foten i förrådet spårade jag ut fullständigt. Det slutade med att jag körde med 16 påsar kläder och skor, 1 flyttlåda med leksaker och en hel drös stora leksaker vid sidan av i en fullknökad bil till kyrkans loppis. Dessutom plockade jag ut 1 påse käder till en väns dotter och ett regnställ till en annan liten tjej vi känner. Barnens garderober är rensade från icke passande kläder o från sommarkläder men vinterkläderna stå nu i en hög av kartonger i påsar här brevid min dator....Det var ju så grymt varmt här idag, typ 30 grader i skuggan o där jag höll på o slet o släpade så var det full sol hela tiden. Så efter 3 timmar orkade jag inte längre o tiden höll på att rinna ifrån mig. Så efter en mkt välbehövlig dusch (jag typ stank innan) for jag o lämnade all grejorna till loppisstället o köpte lördagsgodis till barnen. Sedan vidare för att hämta hem Lin som varit hemma hos en kompis o sin mamma och sen åkte vi hem hit, hämtade barnen  o åkte till våra goda vänner.
Det blev en härlig kväll med god mat (grillad korv o ugnsgratinerade grönsaker), god efterrrätt (äppelpaj) och fina samtal o lite skratt. Det var många barn där så Embla o Frodo var sysselsatta hela tiden :-)
Nu är vi hemma igen o barnen sover. Lin sitter i sitt rum o surfar, jag sitter här o skriver o maken kollar på dokumentärer, han e galen i allt vetenskapligt. Särskilt krigsdokumentärer o program om stridsvagnar av ngn obskyr anledning...hehe.

Strax ska jag o Lin sätta oss o dricka lite te o prata en stund,mysigt med såna kvällstunder tillsammans.
Lin var så oerhört snäll idag så hon tog hit ett gäng böcker och filmer som hon hade hemma som hon trodde jag skulle gilla. Jag hade läst de flesta men en av dom ska jag ta mig an senare ikväll. tror den hette "Mamma sa att jag var sjuk" ungefär. Mkt spännande om Munschhausen by Proxy. Se länk här:

Tankar som har snurrat i mitt huvud idag har handlat om hur man är en bra vän, om de jag tycker om tycker lika mkt om mig och  varmt, varmt det är varmt, jag döööör :-) E inget supefan av värme...

Har helt totalt fastnat för en låt just nu. Den går om och om igen när jag är själv i bilen o jag sjunger med för full hals :-) Här är den: 


Hoppas ni haft en bra dag i värmen eller höstkylan, beroende på var ni befinner er. Stor kram<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar