Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

tisdag 11 oktober 2011

Full skalle och bokskrivartankar

Jag funderar mkt på det jag lär mig på min KBT-kurs och på läxan som jag har att genomföra tills nästa vecka.
Har blivit bjuden på middag på fredag av en trevlig person o det känns roligt. E bjuden på fika imorgon av en härlig tjej, känns oxå toppen!

Har hittat en fin vän som jag kan gå promenader med o som jag kan sätta upp mål tillsammans med o som är lättpratad o godhjärtad o som gör mig glad o trygg. Tycker så mkt om dig!
Funderar mkt på hur dennna nya fas i mitt liv kommer att bli, hur det kommer att gå till att komma framåt i den. Funderar mkt på om jag kommer få ngt jobb snart, om mina ansökningar kommer ge ngt resultat. Om jag kommer få fler pass på det jobb jag redan har eftersom de har dragit sig tba så väldigt.
Funderar på att åka till Gbg till helgen o hälsa på mina föräldrar men ekonomin tillåter det inte alls.
Vill åka till Sthlm o fira en god vän som fyller jämt i november, vill sååå gärna dit.
Funderar på hur ekonomin ska bli, hur vi ska klara oss, jag vill inte flytta, tillräcklig rörigt ändå för alla inblandade.
Funderar på de jag har runt mig som inte mår så bra, vill kunna finnas där för dom. Bara låna ut en axel en kram eller ett öra. Bara få finnas för jag vet att det gör stor skillnad.
Har insett att det inom den svenska psykvården och alla den övriga vården oxå finns oerhört lite erfarenhet o sätt att hantera människor som blivit utsatta för sexuella övergrepp. Det finns väldigt lite information o läroböcker i ämnet verkar inte existera alls. Det stör mig. Funderar faktiskt på att själv skriva en bok, med de av er som kan tänka er att dela sina berättalse offentligt (dock anonymt) med  andra. varvat med kunskap, idéer och stratgier för att kunna nå dessa flickor och pojkar, tjejer o killar, kvinnor och män. Kunna hjälpa dom på ett varaktigt sätt och kunna erbjuda terapier o läkarhjälp som faktiskr fungerar på ett bra sätt.

Ja som ni märker är det många stora tankar som snurrar...
God natt  o hoppas ni frå en bra dag imorgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar