Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

lördag 8 oktober 2011

Fredagen idag

En bra dag, en riktigt bra dag :-)
Humöret har varit på topp och jag har fått en del ur händerna vilket känns oerhört skönt :-)
Har påbörjat bakandet inför morgondagen då det först är litet kalas här hemma på em o sen ska jag få bjuda på efterrätt efter middagen i kyrkan imorgon kväll efter mötet:-) Så det blir en del. Än så länge har vi bakat kladdkaka 2 st, havreflarn och banankaka. Imorgon ska vi baka chokladkaka med kokostosca på, chokladbollar och några muffins. :-)
 Knepigt kanske att det går att må så här bra mitt i en i allat annat svår situation. Ja, jag kan hålla med. Men jag har en oerhörd tur, jag har vänner kring mig som verkligen lyfter upp o finns o bara är och låter mig få vara bara jag. O älskar mig ändå. Det är ENORMT värdefullt. Ännu vill jag inte gärna gå ut offentligt med vad det jobbiga innebär rent konkret, det kommer ni få veta så småningom, men inte än.

Ibland har man tur i sitt liv, man träffar på precis rätt människor vid rätt tillfälle, och då tackar jag Gud för det.
J: Jag vill tacka dig för att du alltid ringer mig, för att du alltid finns o för att du alltid är så klok. Du är enastående.
A: Jag vill tacka dig för att du är du, för att du får mig att skratta så, Och för att du alltid prioriterar in mig.
M: Jag vill tacka dig för ditt vackra hjärta, din vänliga själ o för att du alltid ger en kram exakt när jag behöver det som mest.
C: För att du går ut o går långa prommisar med mig var kväll i mörkret, annars hade jag ju inte vågat mig ut. Tack för att du ger mig chansen att förstå, för att jag fått ditt förtroende o för att du alltid är så hjälpsam och snäll.
P: Tack för att du dök upp precis i rätt tid. Du skänker mig oerhörd glädje.
A: För att du följt mig i vått o torrt så länge. För att du alltid lyssnar o gör tid för mig. För att du tränger dig in även när jag skjuter bort allt o alla.
S: Utan dig skulle jag känna mig halv. Utan dig vore min värld inte likadan. Du är min stora trygghet i livet.
F: För all din vackra poesi o för att du i 18 år alltid sökt upp mig vart jag än är och för att du alltid vill stötta när det är som svårast.
E och B: För att ni hlälpte mig upp när jag trodde jag fallit för gott.

Ni ser, jag är oerhört lyckligt lottad :-) Kram på er o ta hand om varandra. Nu ska jag sova så jag orkar med min födelsedag ordentligt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar