Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

torsdag 27 oktober 2011

Maskerad på maskerad...

Dottern är på sin andra meskerad  för veckan , idag e det Halloweenfest på skolan. Hon vill vaa svart katt så det var bara att fixa öron och svans i ett rasande tempo. Som vanligt har jag haft lite hjälp av fina LIn. Vad skulle jag göra utan henne <3. Ska fota Embla sen i full utstyrsel o visa senare :-)
 Även Frodo ska på maskerad på söndag, fast då är det kalas som gäller :-) han vill vara svamp säger han....får väl se hur länge det håller i sig, Än så länge idag har han velat vara Picatcho (stavning?), Spindelmannen och ngn annan Pokemonfigur som jag inte minns namnet på :-)
Frodo o jag har varit hemma tillsammans idag o myst. Spelat spel o tittat på TV, spelat dator och läst bok. Det är ett helt företag att hålla honom lugn när han är sjuk. Han har full energi fram tills att han får typ 39,5 i feber o det har han nte haft nu, han är mest superförkyld o hålls hemma för att det ska få chans att ge sig lite mer innan dagisveckan startar igen på måndag.

Intervjun för jobb igår kändes faktiskt som att den gick riktigt bra, men sedan vet man ju aldrig ifall de kände samma sak eller vilka kvaliteer de övriga sökandena besatt. Jag kanske låg i underkant så de inte ville chansa på mig. Men personkemin mellan mig o tjejen som intevjuade mig funkade väldigt bra. Och det kändes skönt.

Idag har jag o maken diskuterat en massa, per telefon och face to face. Prat angående relationen, barnen, uppfostran och mkt annat. Välbehövligt med sådana samtal. Kommit fram till att det behövs fler o oftare om det mesta i vardagen ska fungera friktionsfritt.

Jag känner mig rätt så sådär. Fast egentligen är det nog inte så, jag är nog egentligen bara mindre glad liksom. Känner mig tom och full på samma gång och liksom lite tystlåten (min omgivning jublar nog :-)) och tillbaka lutad. Ett rätt så skönt humör men ovant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar