Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

måndag 24 oktober 2011

Knepiga saker kan hända

Idag hände en sån där sak som man bara tror kan hända på film....

Jag var med en av er Onlinekuratortjejer hos läkaren idag...vi skulle tala om eventuell psykologhjälp och medicinering för tjejen ifråga mår inte alls bra. När vi pratat en stund  börjar läkaren att fråga mig om mitt onlinekuratorande och jag svarar naturligtvis efter bästa förmåga. Då säger han; "Skulle du vara intresserad av att arbeta som kurator på dagtid på en vårdcentral?" Öh, ja säger jag, självklart.
Då berättar han att han har en kollega som ska starta en ny klinik och som letar efter en kurator. Jag får skriva mitt namn o nummer på en lapp som han ska vidare befodra till sin kollega.
Knasigt va??
Tilläggas bör att tjejen jag var där med inte alls tog illa upp utan mest blev glad för min skull. Samtalet återgick efter denna lilla episod till att handla om henne.
Så roligt och så glad jag blev. Tänk att få jobba med det jag verkligen älskar o brinner för även på dagarna :-)
Håll nu en tumme för mig är ni snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar