Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

söndag 16 oktober 2011

Kombinationen

Av två trötta barn som lagt sig sent o vaknat tidigt och en rätt så faktiskt urtråkig gudstjänst i kyrkan var inte lyckad. Frågade min andra lillebror, som e 17, om han ville köpa två barn billigt, (självklart skojade jag) när vi kom hem efteråt. Han var inte så lockad av erbjudandet...
Alltså fy vad den svenska kyrkan e trist. Allt som sägs känns obegripligt även för mig som är lite insatt, psalmerna e melodilösa o trista orgel spelandet lockar inte alls till sång. Blä, saknar vår kyrka mer än nånsin en sån här dag.
Strax lämnar vi Gbg bakom oss för denna gång. Längtar som vanligt hem men kommer sakna familjen. Hoppas ni som läser har det bra i solen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar