Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

tisdag 4 oktober 2011

Intressant värre

Idag var jag på min KBT kurs, den är otroligt intressant. Idag var inget undantag, tror det var bästa gången hittills. Alla delar med sig väldigt öppet o ärligt o vi lär oss massor var gång. Christian o Tor som leder gruppen är, trots sin unga ålder väldigt skickliga. Info om vad KBT är hittar du här.

Idag fokuserade vi på att prata kring hur oro fungerar. Hur den, fast vi tror att den hjälper oss att lösa problem bättre, faktiskt fungerar tvärt om. Och att oro i mångt o mycket handlar om att vi inte riktigt tåler osäkerhet. Att en dålig självkänsla många gånger hänger ihop med överdriven oro för saker o ting.  Supercoola resonemang fördes o alla bidrog med sina erfarenheter o var väldigt ärliga o öppna vilket naturligtvis ökade upplevelsen av det hela.

Ikväll har jag varit på cellgruppsmöte. Åt en lättare middag tillsammans o sen delade vi våra tankar o upplevelser. Blev väldigt innerligt, nära o naket (bildligt talat). Älskar sådana samtal där alla är ärliga o innerliga. Det gör gott ända in i hjärteroten. När man kan dela sina tankar med andra som tar de på allvar o gör sitt bästa för att verkligen lyssna o svara på frågorna som gömmer sig i resonemangen som förs. Är så tacksam för min "extra familj". De är guld värda o vi pratade idag om att fira nyår ihopa. Det hade varit superhärligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar