Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

lördag 29 oktober 2011

Lördag o halloweenbarn

Yepp, fyra timmars avbruten sömn blev det inatt. Frodo sparkades, vaknade, bytte sida i sängen, var uppe o kissade, ville ha nässpray o hostade sig igenom de timmar jag sov...så jag är lite mör. Kom ändock upp någorlunda i tid imorse o har varit i kyrkan i ett par timmar o krattat upp löv, och rensat ogräs. Efter lite middag o fika, fast jag var inte sugen på fika så jag tog inget, så kom vi hem vid kvart i ett ungefär.
Nu har Emlis en kompis här som ska sova över, hennes bästa kompis som hon känt sedan de var typ 4 månader gamla :-) <3
Fast just nu sitter han o Frodo o spelar Lego Starwars på TV'n. Emlis sitter brevid o hejar på. jag gav mig ut o sprang på en gång när vi kom hem så att det skulle bli gjort. Det gick väl inte toppen bra idag men det gick hyfsat. Klarade ett av mina uppsatta mål iaf o det känns skönt. Nu får jag fila vidare såå jag klarar alla i typ nästa vecka. Sen får jag sätta nya mål att uppnå! Det kändes trögt idag o jag gissar på att det har att göra med att jag sovit så lite. Fast jag har mig själv att skylla som satt uppe så sent. Å andra sidan så gillade jag tiden jag fick mitt i natten även om jag är trött idag. Det gör inget liksom, vi ska ingenstans idag på em ändå.

Barnen ska dock gå Halloweenrunda senare när det blir mörkt :-) De ska klä ut sig o jag ska måla den som vill i ansiktet. Lovar att fota sen o lägga in hur de såg ut senare. Har även laddat med godis här eftersom gatans barn brukar terrorisera rätt så mkt :-) Fast lite hoppas vi på att få behålla själva :-)

Nu sak jag gå o ta av mig mina svettiga joggingkläder som nu mest e kalla o gå o ta en varm dusch :-)

Vad ska Du hitta på ikväll, ska Du skrämma ngn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar