Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

söndag 2 oktober 2011

Jobba, jobba, joobba :-)

Jepps.
Vilken helg det blev...behövs ingen tur på gymmet här inte, hihi.
Packat häckklipp, grenar o gammal skröfs, tömt garaget på skräp o städat ur, lämnat saker på loppisen igen, packat släpet proppfullt till tippen, klippt gräset, tvättat cyklar, fixat klart med barnens kläder o i förrådet samt tvättar som en tok. Nu e jag rejält trött kan jag säga. Som tur är har jag haft en massa hjälp av fina Lin hela dagen o svärmor har varit här o lagat mat o fixat inne i huset samt haft lite koll på barnen.

Har funderat mkt på om det finns bra skilmässor när man tänker på barnen som blir inblandade, på om man som tjej kan träffa nya killkompisar som bara blir vänner elelr om det liksom alltid för den ena elelr andra utvecklas till eller börjar med lite större känslor. Dessutom har jag tänkt på hur fint det skulle bli här hemma när vi väl var klara idag o det blev det :-) Dessvärre är nu hela huset fullt av grus o gräs efter allt ut o in springande med skorna på under dagen (vi orkade inte ta av dom). Dessutom funderar jag på hur man som vuxen faktiskt agererar vuxet och hur vissa verkar stanna i tonåren mest hela livet. Hur kan man guida ngn vidare från denna tonårsfas på bästa sätt?

Jag har haft mkt energi idag efter en morgon med en del ångest (fast jag tror inte ngn annan märkte nåt). Nu mår jag oxå bra förutom den kroppsliga tröttheten vilket är väldigt härligt. Sovit rätt skruttigt de sista dagarna igen, mkt i huvudet tror jag.

Imorgon ska jag till läkaren, får väl se vad han säger o hur han resonerar...läskigt o spännande samtidigt. Jag lär mig ju ngt var gång oavsett hur det går både om psykiatrin och om hur jag själv fungerar o det kan jag oftast ha nytta av framöver på ngt sätt :-) På tisdag är det grupp KBT'n igen o den ska oxå bli spännande att gå på, var ju två veckor sedan sist så det blir nog äldigt givande.

Snart, snart, om 41 minuter för att vara exakt är det öppen chatt. Ska bli roligt att få prata med er alla igen :-) Jag är så tacksam över det förstroende ni ger mig och ert öppna o vänliga sätt. Tack för att ni finns <3

Dottern min gillar att lyssna på följande låt...jag e lite tveksam till om texten är lämplig för en åttaåring, men vad ska jag göra? Det var ju trots allt jag som visade den för henne från början som hon så snusförnumstigt påpekade innan idag, hoppas hon inte gå o nynnar på den i skolan i veckan iaf :-))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar