Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

torsdag 1 december 2011

Bytte om

Ja, jag bytte om till andra intervjun, trivdes inte alls i det där svarta tyvärr... Tog ljusare blå jeans, vit långärmad topp o en lila stickad tröja över med stor krage och tre kvarts ärmar :-)
Den andra intervjun tror jag gick bra, rektorn jag pratade med sa att jag skulle få börja jobba timmar nästa vecka redan o få fler fram till jul och att vi efter jul kunde börja skapa en riktig fast tjänst vilket ju självklart känns jätteroligt. Första intevjun gick oxå bra men kändes inte riktigt lika självklar. Skulle få besked på måndag. De jag var på intervju hos i måndags skulle höra av sig som senast imorgon om huruvida jag fått tjänsten elelr inte. Har dock en positiv känsla där men man kan ju aldrig veta. Dessutom ligger det i Malmö vilket gör det väldigt långt att pendla var dag.
Här hemma är det totalsnurr på väldigt många plan kan jag lova. Men jag hoppas det reder sig till slut. Just nu vill jag bara få krama de jag älskar och sedan krypa ner under täcket o sova några dagar. I de lägena är det bra att jag ahr barn så att dagarna ändå liksom flyter på och går framåt o att man inte kan gömma sig för världen. Det görju faktiskt ingenting bättre. Bästa medicinen mot ångest o depression (inom vissa gränser är klart) är att fortsätta med sina dagliga sysslor o låta livet rulla på men i lugnare takt än vanligtvis. Att ge sig själv tid för eftertanke o vila för att finna en större mängd inre ro. Att distrahera sig då ångesten trycker på, att kanske gå undan från det värsta stöket men inte nödvändightvis lägga sig utan aksnke mer läsa en bok, lyssna på musik, hänga tvätt eller pula i trädgården beroende på vad man kan göra och vill göra. Att försöka att ta tag i även de jobbiga bitarna i ens sysslor men att kanske göra det stegvis o att låta det få ta lite längre tid. Att vara lite snäll mot sig själv brukar vara en bra medicin. Att försöka behandla sig själv som om man vore sin egen bästa vän. Säga o tänka samma saker om och till sog sjä'älv som man skulel gjort till eng od vän i samma situation. At vara lika förstående o tålmodig mot dig själv som du skulle ha varit mot en vän. Det är många gånger en riktigt svår utmaning att ta sig an för allt för ofta behandlar vi oss själva väldigt illa utan att vi ens tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar