Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

söndag 18 december 2011

Känsliga diskussioner pågår

Här samtalas om separationens framtid, nya boenden, delande av bohag, känslor och annat som tillhör. Inga roliga, men dock mkt nödvändiga diskussioner.

Dagen har innehållit lite av varje faktiskt. Lång sovmorgon efter en mkt sen natt :-) Sen frukost, mottagande av överraskande o extremt uppskattade för tidig julklapp levererad av en av familjen bästa vänner. Embla har varit hos kompis och med denna på julfest idag. jag Linis o frodo har varot hos en annan god vän o fått riktig retrofika som var sååååå god o uppskattad. Varm nyponsoppa med glass o mandelbiskvier. MUMS verkligen!!
Ska absolut kopiera det här hemma ngn dag snart! Dessutom är jag jättesugen på ris ala malta o har så varit ett bra tag men har inte fått tummarna loss o gjort det. Måste göra det i veckan.

Imorgon ska jag jobba igen på nya jobbet. Det känns som att det går väldigt bra att jobba där. Jag trivs verkligen och det verkar som att de trivs med mig med vilket naturligtvis är mkt stärkande för självförtroendet.
Nu ska jag gå o sova o försöka få mitt onda öra att må bättre.

Förresten, var ju en sväng till till läkaren idag eftersom jag ff har så ont i örat. Det visade sig att min öroninflammation inte blivit ngt bättre och att jag dessutom hade fått inflammation i hörselgången. Jag fick utöver de penicillintabletter jag redan äter, örondroppar som innehåller både pencillin och kortison, plus Rinexin utskrivet som ska verka avsvällande på slemhinnorna så att locket för örat o inflammationen i innerörat lättare ska kunna läka ut. Hoppas nu det här hjälper för det är så oerhört störande att ha så ont hela tiden o att knappt höra något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar