Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

tisdag 6 december 2011

Jobb och jobb

Härligt är det, att få jobba igen, ordentligt.
Saknar att ha ngt fast att åka till, ngt som tar min tid, att känna mig nyttig och produktiv.
Var och gick bredvid på mitt nya jobb idag och det var super bra. En liten friskola som ligger på landsbygden, få elever o engagerade pedagoger. Nära där jag bor, bara en kvart med bil och med bra tider som det verkar. Hoppas nu verkligen att det här blir ngt hållbart och långsiktigt!

Att jobba igår kväll gick oxå väldigt bra, en skön o lugn kväll med trevliga människor, mkt samtal och närhet.

Det enda som är svårt med att jobba mkt är ju just det där att det är så tufft att vara ifrån barnen mkt. Både de och jag lider rätt uppenbart av det. Men på det här nya jobbet vaerkar det finnas chans till bra tider så jag hoppas verkligen på det :-)

Just nu sitter jag här o dricker te o smaskar i mig lite (läs mkt) fudge i olika smaker som Linis köpte till mig när hon var på "Jul på Liseberg" i helgen. Det är verkligen hur gott som helst :-) Dessutom håller jag på o tvättar skor för glatta livet. Låter kanske konstigt med med två barn som springer i lera o sand o dylikt var dag så behöver faktiskt skorna tvättas med jämna mellanrum och det är en sån kväll jag har här nu. Tror jag har tvättat typ 6 par skor nu...

Nu ska jag gå o sova, dagens alla intryck har verkligen gjort mig trött, skönt trött. Kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar