Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

måndag 12 december 2011

Dagen

Joooo du... vaknade nästa gång tio minuter innan jag skulle vara på plats vid Emblas skola o hämta henne. SHIT det fick gå fort här hemma o dit kan jag säga. En motsträvig o ilskan Frodo gjorde inte direkt att det gick fortare, så snart han känner av minsts stress så sätter han sig på tvären. Tror det är många barn som gör så :-)

Hämtade Embla, handlade o åkte hem o gjorde mysmellis, duschade, satt ner en liten stund, åt, körde barnen till konserten och åkte en sväng till Apoteket för att hämta ut alla de mediciner som Frodo fick utskrivna av läkaren idag. Sen var vi på konserten som involverade alla blåsinstrument i musikskolan. Här kommer ett litet smakprov. Embla är den lila pricken längst fram i orkestern som spelar klarinett :-)

Barnen sover nu men trots medicin så vaknar Frodo typ en gång i kvarten så vi får väl se hur mkt sömn det bli inatt. Känns iaf inte som att jag behöver vaka vaken inatt, han är inte alls lika slemmig idag, tack vare medicinen troligen, så det är ju en fördel :-) En stor fördel för sömn e rätt bra att få ibalnd har jag märkt, särskilt när man själv e sjuk :-)

God natt på er o ta hand om er själva o varandra <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar