Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

fredag 9 december 2011

Sjukling

Har en sjukling här hemma i soffan. I börjasn av veckan var det Embla sm mådde dåligt med ont i halsen o masa snuva. Nu är hon mkt piggare o vill vara i skolan trots att hon är supersnuvig o hostig.
Mitt lilla vilddjur, Frodo, som aldrig vill vara stilla o som alltid e jättehungrig på mornarna, e nu helt däckad i soffan med nolla aptit. Han e supersnuvig, hostig, har ont i halsen, ont i huvudet o feber. Riktigt tufft för honom stackaren.

Jag slocknade som en gris igår när Frodo vaknade vid halv elva o ville lägga sig i min säng. Han var lite orolig innan han somnade till ordentligt o tillslut så slocknade jag med. Vaknade till framåt halv ett o sa godnatt till övriga delar av familjen som var vakna. Sen nannade jag gott resterande delar av natten som Frodo inte var vaken. Idag hade jag tankar på att handla lite julklappar o födelsedagspresenter men om Frodo mår såhär, så kommer vi inte så långt. Får väl se om N kan ta honom lite sen eftersom han ska vara hemma o plugga idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar