Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

söndag 18 december 2011

Känslor o djupa diskussioner

Sitter just o har kollat på "Så mkt bättre" från ikväll här på datorn. Den här sången o dess text har verkligen klistrat sig fast i mitt hjärta. Vill nå den känslan för mig själv.
  Wiehe/Dahlgren

Jag har en enormt känslosam kväll o det är mkt som tänks o virvlar runt inne i mig. Är helt ensam  i huset. Barnen e ju naturligtvis hemma men de sover så gott i min säng <3. Senare inatt kommer Lin hem från en julfest. Ensamheten tär idag, som den nästan alltid gör på mig. Känner mkt, mkt oro inför separationen och flytt, för barnen och för mig själv. Jag är oerhört rädd för ensamhet, verkligen grundläggande skräckslagen, så jag har mkt att bearbeta mig igenom den kommande tiden. Mina barn e viktigast för mig o just nu behöver vi alla tre och Linis få lite lugn o ro i vårt eget hem. En egen vrå att dra oss tba till där vi kan få må riktigt bra.
Har ff jätteont i o lock för mitt öra o pratade med läkaren idag. Om det inte var bättre imorgon skulle jag ringa på morgonen o sen åka in på fm. Vill så gärna bli frisk nu, det tar på krafterna att alltid ha ont o känna sig sjuk.

Hade ett väldigt intressant samtal idag på julfesten med en av mina bästa vänner. Vi pratade kring givande o tagande i olika relationer och hur man så ofta går omkring o känner att man inte kan ge tba allt som man får. Men så sa vi att det antagligen jämnar ut sig över tid och att även om man oftast vill ge tillbaka till ngn man fått av, på samma sätt som man själv tagit emot, så kan det vara lika gott o fint att ge tillbaka på sitt eget vis fast till ngn annan som behöver det. Djupa diskussioner o tankar då och här o nu. Mkt vishet från min vän.

Ta hand om er själva o varandra där ute var ni än är. Kom ihåg att du är värdefull och en älskad människa.
Du är ju du och du är unik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar