Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

måndag 5 december 2011

Måndag morgon

Shit alltså, vad jag e trött idag. Tack o lov så börjar jag inte jobba förrens tre i em så jag hinner vila lite idag på dagen. Somnade typ halv tre inatt o barnen har väckt mig en del under den tiden så det blir ju ingen sammanhängande sömn. Men som ngn annan jag känner brukar säga ofta, det finns dom som har det långt värre så jag ska inte gnälla.

Nu kan jag lite försiktigt dela med er vad det är som pågår kring mig som gör livet o humöret lite ostabilt emellanåt. Jag o min make ska separera. Det har varit på gång väldigt länge o nu nylien så tog jag beslutet att göra så. Det är naturligtvis mkt att tänka på o mkt som känns tufft men vi kommer reda ut det här. Vi gör vårt bästa för att det här ska bli en så lugn tid som möjligt för barnen. Mer än så vill jag inte dela med mig av saken.

Igår var jag o barnen i kyrkan på möte o efterföljande lunch. Det var ett litet möte med inte så många närvarande för många var på resa. Jag var, för första gången, med och ledde lovsången o det var en härlig upplevelse. Kändes så bra!

Direkt efter kyrkan åkte jag o Embla på kalas hos ett par av våra vänner. Där blev vi kvar till fem ca. Kom hem o fixade middag, badade barnen och la dom. På kvällen försökte jag göra lite nörvändigheter o sen satt jag o pratade med Lin en lång stund  eftersom hon varit i Gbg över helgen o hade mkt att berätta :-) Fick jättegod fudge av henne i många olika smaker, Tack så supermkt säger godisgrisen Rosenlund :-)

Idag ska jag fixa en del här hemma, lämna Frodo vid elva, göra ärenden (handla bland annat) och sen åka o jobba vid halv tre. Jag ska göra mitt bästa för att ha en så bra dag som möjligt och jag hoppas att du kan göra/få en så bra dag som möjligt du med. Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar