Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

fredag 16 december 2011

Minst sagt skralt på inlägg...

Jag får inte klippen nedan att fungera, jag återkommer med dom så fort jag kan :-) om jag kan.

Ja det har varit skralt på inläggsfronten de senaste dagarna. Jag har ju varit sjuk o är ännu inte helt bra även om det definitivt går på rätt håll tack o lov.

Har fortfrarande superlock för mitt öra med öroninflammation i så det känns som att jag hör allt med supereko inne i huvudet. Försöker tryckutjämna så ofta jag kan men det hjälper bara ngn sekund sedan poppar det tillbaka igen. Störigt.
Det har varit mkt upplevelser de sista dagarna både bra o dåliga sådana. Vi har det kämpigt här hemma o särskilt min son har det tufft av anledningar jag inte kan gå in på här. Jag gör allt jag kan för att stötta o finnas där. Båda barnen har stöd från skola o förskola o vi har underbara vänner runt oss som finns för oss. Fick igår stöd från lite oväntat håll, välkommet naturligtvis, men som alltid med nya vänskaper så är det svårt att veta om de är pålitliga och vad de håller för...
Båda barnen har blivit friska nu från sin förkylning, bara lite snuva kvar o så Frodo som ska puffas två ggr varje dag fram till att vi ska gå på en astmautredning i januari som läkaren rekommenderade oss när jag ringde henne härrom dagen. Skönt att de äntligen verkligen tar tag i det hela! Anledningen är att Frodo alltid har väldigt mkt slem i sina luftvägar o hostar o harklar massor, alltså även när han inte är minsta förkyld.

I onsdags var vi på luciafirande på Emblas skola på morgonen o där spelade o sjöng de upp en jättefin version av "We are the World" som jag tänkte dela med er här. Ha lite överseende med min tröghet som gör att jag inte fattar att jag borde spela in bra saker förrens en bit in i låten :-) Detta klipp är inget kul att titta på men lyssna är desto bättre.

Igår kväll så var vi på en högstadieskolas musikelevers avslutningskonsert. Det var väldigt blandad musikutbud men alla gav gärnet o gjorde sitt bästa vilket gjorde upplevelsen härlig. Finast på kvällen var en låt som en Kajsa hade skrivit själv och sjöng tillsammans med några av sina vänner. Här är ett klipp ur den låten (det kan vara världspremiär). Håll ögonen öppna för den här tjejen, skulle inte alls bli förvånad om hon dyker upp i radio eller på TV framöver :-)

Idag står det julgodistillverkning på schemat :-) Så jag ska snart åka till affären o inhandla diverse ingredienser för att kunna genomföra detta :-) Rockyroad, julnötter, smörkola och mandelmassefigurer är det tänkt att vi ska göra, men det blir säkert fler saker med :-) Jag älskar att göra julgodis så jag längtar verkligen till eftermiddagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar