Välkommen till Onlinekuratorns blogg. Här blandas fakta och tankar om bland annat depressioner, ångest, övergrepp, känslor med mina privata upplevelser med min familj.


”Question: how does a girl who falls, no actually jumps eyes wide open, down a rabbit hole, plummeting into chaos, come out unchanged? Answer: She doesn't.”

söndag 25 december 2011

Julafton

Nöjda barn, överlyckliga barn, trötta barn, sovande barn, illamående, trött mamma med huvudvärk.
Vill sova nu, ska bara vänta ut chatten. Dock ingen som e pratsugen nu, fullt förståeligt.
Att ha sovit väldigt lite, stressat, känslomässig press, väldigt lite matintag o tredje pencillinkuren på kort tid gör att jag nu ikväll mår mindre bra. Kvittar vad jag gör, mår illa hela tiden o nu ikväll när vi körde hem trodde jag att jag skulle vara tvungen att stanna för att kräkas flera gånger. Vill inte äta mer skitpencillin nu. Fast sådär himla skit är den ju egentligen inte eftersom den hjälper bra mot örat som nu gör mindre ont även om locket är kvar o stör. Men magen tar ju sån stryk alltså.

Vågen tar dock mindre styk, min aptit har varit väldigt låg nu sen typ oktober ungefär o det visar nu-7 kilo på vågen. Det gör ju verkligen ingenting men jag märker att kroppen tar lite stryk av att inte riktigt få i sig vad den behöver näringsmässigt. Men jag tror den är  glad över att slippa allat godis jag tryckt i mig innan :-)

Kakfrukosten imorse blev ett riktigt fiasko för min del...skulle ju försöka äta sju sorters kakor men redan innan första tuggan av första kakan så ville jag inte ha mer. Tryckte till slut i mig en halv liten lussebulle och en halv pepparkaka. Känner verkligen inte igen den här aptitnivån... Frodo var den enda som faktiskt åt sju sorter, Embla fem, o Linis typ fyra tror jag eller tre. Hur som så var det många kakor kvar efteråt...
Funderar på om jag ska ta en kudde o ett täcke o lägga mig på badrumsgolvet en stund, känns som jag behöver ha nära till toan.
Hoppas verkligen att ni mår bättre än jag. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar